-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Thursday, May 5, 2011

Antara aku dan Allah

"LEK LU , NI ANTARA AKU NGAN ALLAH LA BEB , LU NAK SEBOK MENDE???"

korang pernah dengar tak perkataan ni
aku rasa mesti selalu kan (aku pun selalu pakai)
perkataan ni biasanya dipakai bila ada orang persoalkan sesuatu perkara yang dilakukan dilihat salah dan secara jelas telah melanggar norma norma dan hukum agama
sebagai contoh kita tengok dialog bawah ni
awek 1: kenapa U x pakai tudung wahai awek 2
awek 2: wahai awek 1 , tak pakai tudung bukan tandanya I tak baik dan btw ini antara I dengan Allah

dah baca dah kan dialog diatas(sori aku boleh bagi dialog jer , situasinya korang bayangkan lah sendiri sebab aku bukan mcm Anwar Hadi nak buatkan video untuk korang )
kita nampak kan dengan ayat yang sependek itu kita boleh menghalalkan sesuatu yang tak halal dengan mengambil prinsip berani buat berani tanggung
tapi kita kekadang lupa dengan siapa yang kita perlu berdepan bila kita mati karang
memang lah korang akan kata antara korang dengan Allah tapi anda lupakah siapa Allah itu???
adakah guru disiplin ataupun pengetua sekolah kita???
adakah bapak kita yang garang???
atau adakah supervisor ataupun manager tempat kita bekerja???
BUKAN !!!!!!!
ALLAH itu tuhan kita
pencipta kita, sanggupkah kita terima pembalasan dari Dia???
dan balasan terhadap kesalahan kita nanti bukannya denda ketuk ketampi atau rotan di punggung/ tapak tangan
bukannya ditahan wang saku ataupun dilarang keluar rumah serta leteran yg pedas
bukan juga dipotong gaji ataupun dipecat
tapi balasan atau azab Allah adalah lebih dashat beb
aku nak cerita lebih lebih pun tak tau lah sebab pertama aku bukannya alim ulama ataun bijak pandai dalam agama, aku cuma meluahkan pendapat aku disini
sebab kedua pulak ialah aku pun belum pernah rasa lagi azab Allah tu(insyaAllah tak , harap2 jangan ) jadi tiada kata yang boleh terangkan atau menggambarkan bagaimana seksa Allah itu

*tujuan aku tulis ni bukan sebab nak nganjing org yang free hair , tapi sebagai pringatan kepada semua umat manusia yang melanggar perintah agama agar berenti lah pakai prinsip bangang ni (ingat skit yng lu nak berdepan ni nanti dengan Allah bukannya dengan 77 or 3 line). adalah lagi baik la kalau kita cuba berubah ckit demi sedikt instead of using this principle in our life sebabnya ia menggalakkan kita buat dosa lagi byak dan kurangkan kita punya takut dekat Allah. okeh bebeh mcm besa la pikir pikirkanlah yer jepp


No comments:

Post a Comment