-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Wednesday, April 13, 2011

UNTUK BACAAN LELAKI SAHAJA| DALAM ISLAM BOLEH JER BERTUKAR PASANGAN KALAU....


assalamualaikum
pergh tajuk memnag cari maut
memnag nak kena libas ngan ustaz ni
tai kalau korang baca tajuk tu kan ada kalau dekat belakang tu
itu tandanya statement aku tak habis lagi
sebenarnya aku nak cakap dalam Islam lelaki boleh jer bertukar tukar pasangan tapi kena nikah empatlah(poligami) betul tak ??
mungkin ramai yang cakap kalau dah nikah tu boleh la kan
memanglah boleh dah hukum kata boleh
tapi meh kita pikir sat macam mana Allah boleh menjadikan sesuatu yang dianggap tak elok di mata masyarakat kepada sesuatu yang bagus
yer la kalau bertukar tukar pasangan sampai empat orang sekali memanglah tak elok tapi dengan adanya pernikahan ia menjadi sesuatu yang elok
dan kita boleh lihat dekat sini sekiranya kita melakukan sesuatu itu mengikut jalan yang betul dan kena dengan hukumnya maka kita akan dapat rahmat dan keberkatan dari Allah dalam hidup sekarang atau pun lepas hidup(maksudnya di alam lainlah)
nak bukti penyataan diatas???
ok dari apa yang kita tahulah kan dari kempen kempen yang dijalankan bahawa antara sebab penyebaran penyakit AIDS dan HIV adalah sebab bertukar tukar pasangan
tapi pernah tak kita terfikir yang kena penyakit ni adalah mereka yang bertukar tukar pasangan tapi tak nikah
dan kalau kita fikirkan lah mereka yang berkahwin lebih dari 1 pun boleh dikira bertukar rukar pasangan
tapi kenapa mereka ni tak kena penyakit HIV atau AIDS (tak pernah dengar lagi dalam berita ada sebut ).
sedangkan pada konsepnya sama mereka ini bertukar tukar pasangan dan perkara yang membezakan mereka adalah adanya ikatan pernikahan
tapi kalau tak mampu jangan mengada ngada la nak nikah banyak , boleh jadi beban pulak kang (nanti bala lain pulak yang muncul)
nampak tak bagaimana dengan mengikut hukum Allah kita boleh mendapat rahmat didunia
rasanya itulah yang nak dikata disini
kalau dah baca macam besa pikir pikirkanlah


*sebenarnya ini lah apa yang pensyarah aku sebut dekat kuliah semalam , aku cuma type jer balik

1 comment:

  1. hahah.cis!taep balik yg lecturer ckp.xhaci btul. :P

    ReplyDelete