-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Monday, April 11, 2011

lecturer soalan dan keaktifan

entry ini untuk pelajar universiti ja (ataupun mereka yang pernah belajar di universiti )
ramai orang kata untuk belajar di universiti ni kena rapat dengan lecturer
kena aktif dalam kelas , kena selalu tanya soalan , bagi pendapat
kena bagi pensyarah kenal muka muka anda yang tak berapa nak kacak tu
baru boleh dapat A subjek tu
betul ke fakta ni???
aku rasa sampah la dowh fakta ni
kalau kelas kecik macam dekat uitm tu boleh la kot(member aku cakap kat uitm banyak kelas kuliah jarang)
canggih dowh lectuer hall dia

tapi kalau macam aku yang memanjang kuliah 300 orang ni macam mana???
adakah lecturer itu akan bagi A kepada mereka yang aktif dalam kuliah???
adakah mereka akan list down mereka yang kuat bertanya., beri pendapat dan len2 ???
aku rasa depa tak da masa kot nak buat macam tu
lagi satu yang paling aku menyampah dengan fakta ni sebab ini namanya diskriminasi
adakah mereka yang diam dalam kuliah ni mereka yang tak guna ???
mungkin mereka ni tak gilakan populariti , tak gila glamer dan tak gilakan markah yang mereka dengar akan dapat percuma dari lecturer tu???
hahahaha
setiap orang ada cara sendiri untuk luahkan pendapat dan bukan dalam kuliah jer boleh luahkan pendapat
ada banya lagi medium untuk luahkan pendapat contohnya macam yang aku buat ni
raanya dah terlampau merapu aku berkata kata dalam WAkata ni
akhir kata dari aku dalam mengaji dekat universiti ni yang penting bukannya keaktifan saja
assgment kena siapkan , final n mid term kena skor baru lah result gempak
mesti ramai kata kan  yang kita ni masuk universiti ni bukan untuk tuntut ilmu akademik jer tapi ilmu kehidupan jugak
bagi aku benda tu salah
sebab ini universiti bukan dunia luar
dan untuk hidup selesa kat dunia luar tu (mengikut realiti zaman sekarang lah ) kita memang perlukan ijazah yang berkualiti , bukan ijazah takat lulus jer memang tercungap cungap lah cari reja kat luar tu (kata orang yang lebih berpengalaman lah dari aku )
itu jer lah yang aku nak bebel kan dekat sini (eh terpromosi nakbebel la pulak)
serius aku dah merapu terlebih ni


-mungkin ada yang hentam aku pasal entri ni tapi itulah pendapat , dan ingat yang penting belajar kerana ALLAH-

No comments:

Post a Comment