-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Sunday, November 28, 2010

KENAPA WAKata......Biar Otak Berfikir

assalamualaikum
setelah hampir 4 bulan berblogging
baru nak bagi tau asal usul nama blog ni???
macam dah lambat jer
tapi better late than never
hahaha
korang kalau nak tau kena la baca ni


WAKata ni bukannya perkataan Jepun
ia sebenarnya bermaksud WA Kata
dalam kata mudahnya "aku kata ,saya kata ,aku cakap ,saya cakap "
simple jer maksudnya
kenapa maksudnya macam tu ???
apa signifikannya nama ini terhadap blog ini(pergh ayat dah macam lecturer aku dah)
senang jer
blog ni sebenarnya berkisar dengan apa yang bob nak kata , nak bagitau dan nak cakap
cakap , cakap , cakap ,kebebasan bersuara

hahaha
dah terurai dah misteri WAKata yang sebenarnya
hahaha
tapi kenapa ada Biar Otak Berfikir
itu maksudnya biar otak kita berfikir waktu bercakap
memang la ada kebebasan bersuara
tapi kalau tak berfikir sewaktu bercakap nanti jadi kebabasan bersuara
haaa kan dah terbabas tu
IKUT CAKAP AWEK NI ...PIKIR DULU BARU CAKAP

hahaha
kalau dah terbabas tu nanti tersakit kan hati orang la
boleh kena saman tau
tak pun kena Akta Hasutan baru padan muka
kena ISA bhai
hahaha
dan apa bila digabungkan semua perkataan tu maka terjadilah



haaaa begitulah sebenarnya serba sedikit latar belakang bloq yang tak seberapa ni
apa apahal pon kita fikir fikirkanlah ye

*sebenarnya kalau diambil semua huruf besar dalam perkataan diatas akan jadi WAKBOB.WAK tu sebenarnya panggilan kengkwan tyme sekolah dan BOB tu panggilan kawan kawan baru sekarang.dan nama i sebenarnya ada nilai tersendiri bagi BOB

No comments:

Post a Comment