-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Friday, October 15, 2010

susah untuk manusia bersyukur

bersyukur la kepada ALLAH ...mne tau boleh dapat lebih .....INSYAALLAH

assalamualaikum
syukur 
satu perkataan yang mudah diucap tetapi susah diamal 
hahaha
betul tak???
kita memang selalu tak pernah cukup dengan apa yang kita ada
aku ambik contoh ek
antara penunggang motosikal dan pemandu kereta
seandainya berlakunya kesesakan lalu lintas , motoh bleh mencelah dan dengan lajunya melepasi kesesakan tu 
saat tu ramai la pemandu kereta yang berbisik
"klau la aku bawak motor , x der la aku stuck dalam traffic jam ni"
haaa nampak tak besyukur disitu 
dan ada kereta tapi masih mahu mengejar motor
hahahahaa
kalau hujan pulak mestinya penunggang motosikal yang berteduh di bawah jambatan atau bus stop akan berkata
"kalau aku ada kereta kan bagus , x la  basah macam ni "
haaa tengok tu 
penunggang moto ni nak kereta pulak 
sedangkan traffic jam terbalik pulak
hahahaha
betul tak aku cakap 
manusia memang tak pernah cukup
hahaha 
penting untuk kita bersyukur denagn apa yang kita ada
jangan lah bandingkan diri kita dengan mereka yang lebih bernasib baik dari kita 
nanti kit akan berasa malang 
tetapi bandinglah diri kita dengan mereka yang kurang bernasib baik 
tentunya kalau tak banyak sikit la perasaan syukur tu akan datang meresap ke dalam diri kita
hahaha
betul tak????
syukur alhamdulillah

No comments:

Post a Comment