-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Wednesday, January 19, 2011

apa ada pada nama


muhammad amirul bin masiran
amri azizi rahman
2 nama yang berbeza
tapi pada zahir aku orang yang sama
tapi aku harapkan sesuatu yang lain dari Amri
aku nak jadi seseorang yang kuat dengan nama Amri
sebab nama Amirul yang aku pegang selama ini buat aku jadi lemah
aku hilang banyak impian atas nama ni
atas nama ni aku hilang impian untuk belajar dalam bidang kejuruteraan
atas nama ni jugak aku tak dapat masuk ke UM
atas nama ni jugak aku hilang dia
atas nama ni penipuan dan khianat berlaku
atas nama ini jugak lah aku menjadi jahil dan rosak
atas nama ni macam macam kegagalan aku dapat
dan kegagalan itu buat aku nampak lemah
aku mungkin teguh dengan gelak dan ketawa
tapi hakikatnya aku terlampau rapuh dengan kesunyian dan kegagalan yang mengikut jejak aku
aku penat , memang penat bermain dengan takdir sunyi ni
Amri adalah permulaan baru dalam hidup aku
dan harapan aku untuk hidup bahgia akan terus hidup dalam Amri
aku akan capai segala apa yang aku mahukan
atas nama ini
aku bukan menoak takdir
aku jugak bukan menyalahkan takdir
tapi aku cuma penat
rasa terbeban dengan segala takdir yang ada
aku tetap akan terus menulis atas nama ini
kerana hanya menulis kawan sejati aku
irama taip menaip sudah jadi musik aku
cuma untuk kali ni aku akan lebih serius

Amri bukanlah sesuatu yang kekal
aku percaya satu hari nanti Amirul yang ceria akn datang balik
dan akan ceriakan hidup kawan kawan aku macam dulu

dan kepada kawan kawan aku
be nice with Amri

2 comments:

  1. kenape perlu mnjadi owg lain,dn perlu berpesonaliti lain..biar siapa pown kita,itue adlh diri kita..syngi diri kita seadanya..biarlah kita bangkit dgn cara kita yg tersendiri..pasti ada hikmah disebalik sumernyer..

    ReplyDelete
  2. amirul, sedih lah aku kau camni. chill lah. takpelah, aku terima even kau amri sekalipun. amri ke, amirul ke, kau tetap kawan aku yang BEST ! tapi kau mesti ingat, nama amirul pun ada keistimewaannya. mungkin belum nampak lagi. ingat, bila amri dah tukar nama jadi amirul, let me know okeyy ! jangan sampai akau tataw pulakk. :)

    ReplyDelete