-LIHAT - FIKIR - KATA - WAkata...BUKAN SEKADAR KATA

Thursday, September 2, 2010

hindustan???MY NAME IS KHAN

cerita ni dah lama dah keluar ...aku jer yang x nak tengok

memang pelik kalau aku tengok cerita hindustan
tapi itu yang jadi semalam
aku tengok pon sebab  ader sorang membe aku yang amek course kaunseling kena buat assgment pasal filem ni
kalau tak harapan la aku nak tengok
tapi memang seronok cerita die
mula mula rase nak pegi lepak jer dengan die
tapi bila dah labuh punggung dekat depan laptop die dan start tengok cerita tu rasa malas pulak nak bangun
pandai la Karan Johar arahkan cerita ini
tapi cerita ni pun agak lain daripada cerita hindustan biasa
ia lebih universal
ia tentang nasib umat Islam AS selepas 11/9
kesian dengan diorang
kena diskriminas
cerita ini jugak cerita pasal perbezaan agama yang tak sepatutnya memisahkan kita sebagai umat manusia
tapi ade jugak la part2 pasal Islam yang aku tak berapa nak setuju dalam filem ni
yang aku tak setuju pasal perkahwinan lain agama tu
boleh rosak akidah kaalu terpengaruh
tapi kita ambil yang jernih jer la
satu lagi pengajaranyang aku dapat dekat sini ialah orang jujur akan senang dalam hidup
jadi kita kena jujr dalam hidup
biar senang dunia akhirat
ok lah ini jer yang aku dapat daripada 3 jam duduk dekat depan laptop tengok citer ni
hahaha

No comments:

Post a Comment